Aim for the Moon: a shout-out for progress #3

Hallo Fleur Hudig & Jelle Jansons,

Nationale Nederlanden hanteert een duurzaam beleid dat mensen helpt met het veiligstellen van hun toekomst. Simpel gezegd worden klanten ontzorgd waardoor zij zich kunnen concentreren op die momenten die het leven waardevol maken. Geweldig! Helaas signaleer ik steeds vaker dat onze maatschappij op een soort overlevingsstand staat. De constante stroom aan prikkels en stress maakt het alsmaar moeilijker om belangrijke momenten met aandacht te beleven. Nationale Nederlanden geeft om Nederland: “NN en de maatschappij”. Die maatschappij heeft jullie nodig. Nationale Nederlanden kan haar betekenisvolle rol verbreden door ons te helpen om weer met aandacht te leven!

Mindfulness maakt gezond, gelukkig, creatief en versterkt relaties. D.m.v. gamification en een nuchtere Hollandse toon kunnen we mindfulness in het leven van de Nederlander verankeren. En laten we met de medewerkers van NN beginnen. Eerst een handjevol maar goed voorbeeld zal snel volgen. Jullie kunnen, als het vlaggenschip van de verzekeringsbranche, de maatschappij onthaasten. NN als een oranje ‘mindful’ vlek over Nederland verspreiden. Geïnspireerd door de oude koningen van India die meenden dat groepsmeditaties een kalmerend effect hadden op de bevolking en daarom monniken dicht bij hun hof hielden.
Laten we ‘there is no time like the present’ opnieuw definiëren. Binnenkort tijd om een kop koffie te drinken?
Grt, Joost

© Nieuwe Koffie