Wanneer je een bedrijf hebt, dan is marketing een groot onderdeel van het ondernemerschap. Je hebt immers steeds weer nieuwe klanten nodig om je omzet te stabiliseren en te verhogen. In deze digitale wereld, vol met (online) ondernemers, kan het lastig zijn je te onderscheiden. Een animatievideo kan hier goed bij helpen en je we vertellen je graag waarom.

Een pakkend verhaal vertellen

Door een animatievideo te laten maken, kun je in korte tijd een helder verhaal vertellen. 

Tegenwoordig zijn er zo veel prikkels om ons heen, dat we onze informatie graag snel en duidelijk willen verkrijgen. Een animatievideo duurt meestal maar 1 minuut; binnen deze tijd kun je veel informatie geven. Dat komt doordat je met beelden werkt; onze hersenen verwerken beelden sneller dan tekst. Bovendien roepen beelden emoties op, wat ervoor zorgt dat mensen emotioneel betrokken raken. Deze twee factoren hebben tot gevolg dat mensen de informatie uit een video beter kunnen onthouden.

Merkidentiteit 

Met een video kun je jouw merkidentiteit de wereld in brengen. Je hebt de volledige controle over de kleuren, personages en de boodschap. Je kunt dit compleet laten aansluiten bij jouw branding. Dit zorgt ervoor dat je herkenbaar wordt voor je klanten, waardoor ze sneller een band opbouwen met het merk. Doordat je jezelf op deze manier presenteert, krijg je niet alleen nieuwe klanten, ze binden zich aan je. Je wordt een betrouwbaar gezicht, waarin klanten graag investeren. 

Online zichtbaarheid en conversies vergroten

Social media is een mooie ontwikkeling voor menig ondernemer, maar zorgt ook voor een enorm aanbod. Consumenten kunnen hierin verdwalen, waardoor jij simpelweg niet te vinden bent. Een animatievideo kan je helpen om je online zichtbaarheid te vergroten. Zo kun je de animatie laten zien via een advertentie op diverse kanalen en op deze manier klanten naar jouw website lokken. Op die manier vergroot je jouw conversies, wat er uiteindelijk voor zorgt dat mensen jouw producten en diensten gaan kopen.